Despre sare

 

RISCURILE CONSUMULUI MARE DE SARE

Daca preferaţi costumele sare şi piper poate fi bine şi frumos, dar să consumaţi sare şi piper e

cu totul altă poveste. Doza zilnică normală de clorură de sodiu (sare de bucătărie) este de şase până la optsprezece grame, iar Asociaţia Cardiologilor Americani recomandă cantităţi de maximum trei grame zilnic. O doză de peste paisprezece grame este considerată excesivă şi, din păcate, mulţi dintre noi facem excese de asemenea natură; americanul obişnuit consumă în jur de şapte kilograme (cât o bilă de bowling) de sare pe an!

Cantităţi prea mari de sare pot cauza hipertensiune arterială, deci risc crescut de afecţiuni cardiace; de asemenea, s-a dovedit că sarea este unul din factorii cauzatori de migrene. Determină retenţia anormală a fluidelor în ţesuturi, fapt care poate provoca ameţeli şi umflarea picioarelor. în plus, permite pierderea potasiului prin urină şi afectează corecta utilizare a proteinelor alimentare. Studii recente au avansat ideea unei legături între excesul de sodiu din alimentaţie (deci nivelul scăzut de potasiu) şi riscul de cancer colorectal, în mod special la bărbaţi.


CAPCANELE ALIMENTELOR BOGATE ÎN SARE

Faptul că vă feriţi de săratele şi nu răsturnaţi în farfurie borcanul cu sare nu înseamnă în mod

automat că nu ingeraţi mai multă sare decât ar fi necesar. Capcanele sărate sunt la fel de bine ascunse ca şi cele dulci. Dacă doriţi să menţineţi la un nivel scăzut cantitatea de sare consumată, atunci respectaţi instrucţiunile următoare:

  1. Renunţaţi la bere (fiecare 300 ml conţin 25 mg de sodiu).

  2. Evitaţi utilizarea bicarbonatului de sodiu, a glutamatului monosodic la prepararea alimentelor.

  3.  Pe cât posibil, nu folosiţi laxative deoarece majoritatea conţin sodiu.

  4. Nu beţi şi nu gătiţi cu apă tratată cu dedurizante fiindcă introduc sodiul în apă.

  5. Când citiţi etichetele produselor alimentare, căutaţi termenii: SARE, SODIU sau simbolul chimic Na.

  6. Feriţi-vă de sucul de roşii; are valoarea calorică scăzută, dar este bogat în sodiu.

  7. Nu mâncaţi preparate din carne conservate cu ajutorul sării (şuncă, slănină), cârnaţi, crustacee şi nici un fel de conserve de carne sau peşte la care s-a adăugat sodiu.

  8. Evitaţi băuturile răcoritoare dietetice; conţinutul caloric poate fi el scăzut, dar cel de sodiu este de multe ori ridicat.

  9. Ţineţi seama că două felii de pâine (fie ea şi integrală) conţin aproximativ 230 mg de sare.

CÂT DE SĂRATE SUNT?

CONŢINUTUL APROXIMATIV DE SODIU AL UNOR ALIMENTE

Produsul Cantitatea    Conţinut de sare (mg)


Castraveţi muraţi - un borcan.......................1928

Friptură de curcan congelată    - 500g........1735

Sos de soia - o lingură................................. 1320

Clătite - trei bucăţi........................................ 1150

Supă de pui cu fidea  - 300g....................... 1050

Supă de roşii - 300g...................................... 950

Fasole verde conservată - o ceaşcă........... 925

Brânză pasteurizată - 60g............................. 890

Fasole uscată conservată - o ceaşcă.......... 810

Pizza congelată   - 120g................................ 656

Suc de legume la cutie   - 170g..................... 654

Cornuri cu stafide şi scorţişoară - o porţie... 630

Budincă instant - 1/2 ceaşcă......................... 486

Ton conservat în ulei - 90g............................ 430

Cârnaţi (frankfurteri) - o bucată..................... 425

 

 

 
[Home] [Produse Calivita] [Plante Medicinale] [Afectiuni-Boli] [Semne Simptome] [Tratamente naturiste] [Regimuri Slabire] [Terapii naturiste] [Calculatoare sanatate]
[Cure Diete Regimurii] [Dictionare] [Frumusete] [Anticonceptionale] [Boli Infectioase] [Sarcina Nasterea] [Analize medicale] [Alimentatia] [Remedii] [Idei Afaceri] [Harta site]
Google
 
COPYRIGHT © 2005 - 2013 Toate drepturile rezervate.