Agentie imobiliara


Pregătire si calificare


Desfăsurarea activității profesionale de intermediere imobiliară, respectiv obținerea calității de agent imobiliar, se poate realiza în două situații:

Dacă la data intrării în vigoare a Ordonantei de Guvern  îsi desfășura activitatea în domeniul intermedierilor imobiliare, face dovada acestui lucru, depune cerere de înscriere în Registrul Agenților Imobiliari, respectiv în UNAI (Uniunea Națională a Agenților Imobiliari), si trebuie îndeplinite condițiile impuse de Ordonanța de Guvern cât si promovarea examenului de atestare în maximum un an;

Dacă dobândește calitatea de agent imobiliar în urma unor cursuri și după promovarea examenului de atestare profesională, în situația în care la data intrării în vigoare a Ordonanței de Guvern nu își desfășura activitatea în domeniul afacerilor imobiliare sau nu poate face această dovadă, sau nu depune cerere de înscriere în termen de trei luni de la data de 26.02.2000.

Cursuri pentru agenți sunt organizate și de unele agenții imobiliare importante, sau de agenții specializate în formare profesională, eventual împreună cu autoritățile locale, și vizează aspecte cum sunt arhitectura, urbanism, tehnici de vânzare etc. La încheierea acestor cursuri se acordă diverse diplome sau certificate.
Există și unele facultăți  (chiar în cadrul Academiei de Studii Economice) în care se organizează cursuri de agenți imobiliari, recunoscute de Ministerul Învățământului.


Calitățile absolut obligatorii pe care trebuie să le aibă un agent imobiliar de succes sunt: cunoașterea foarte bună a zonei pe care o acoperă, cunoașterea psihologiei vânzătorului și a cumpărătorului, puterea de convingere, perseverența, promptitudinea.  

Concurența


O agenție imobiliară nou-înființată nu are posibilitatea de a concura cu marile forțe în domeniu, pe proiecte de mare anvergură. De aceea competitorii vor fi firmele mici, vizând segmentul de clienți descris mai sus.

Pentru a avea succes într-o afacere nouă pe această piață, trebuie luate în considerare aspecte legate de diversificarea ofertei față de concurenț㠖 tocmai de aceea, firmele de dimensiuni relativ mici au început să ofere produse integrate (de la tranzacția imobiliară propriu-zisă până la asistența necesară la perfectarea tuturor documentelor aferente unei tranzacții). Cu cât o firmă de dimensiune mică este capabilă să ofere asistență în toate etapele derulării unei tranzacții (Administrație Financiară, Cadastru, Notariat etc.), cu atât șansele acesteia de a câștiga teren în fața concurenței cresc.

Marile companii în domeniul imobiliar oferă, pe lângă aceste facilități, numeroase alte servicii, dintre care putem enumera: studii de fezabilitate, măsurători topo, expertize tehnice, consultanță imobiliară, realizarea de construcții și amenajări interioare.
 

Promovarea


Promovarea serviciilor imobiliare constă în principal în anunțuri inserate în ziarele centrale/locale, în reviste sau în broșurile adresate oamenilor de afaceri (de genul celor distribuite gratuit în aeroporturi sau hoteluri), alte apariții în presa scrisă.

De multe ori însă, în România “publicitatea” în sfera intermedierilor imobiliare – în special în cazul agențiilor relativ mici – se rezumă la “fluturașii” răspândiți în cutiile poștale, pe stâlpi sau pe panourile publicitare. O astfel de promovare are avantajul că este foarte ieftină, dar pe de altă parte are un efect restrâns și de multe ori creează o anumită reticență în rândul multora dintre “destinatari”.  
 

Costurile de început


Costurile de start pentru o afacere imobiliară sunt extrem de reduse.

Activitatea poate fi desfășurată de acasă, cumpărarea sau închirierea unui spațiu pentru a fi folosit drept sediu fiind opțională.

Costurile se rezumă practic la realizarea materialelor promoționale specifice procesului intermedierii imobiliare - foarte ieftine în prima faz㠖 și la achiziționarea echipamentelor de birou necesare (telefon, fax, computer, imprimantă, copiator).

Se estimează că, pentru a începe o asemenea afacere, ar fi suficientă o sumă de aproximativ 2000–3000 €, incluzând aici costurile de înființare a societății.
 

Piața

În orașele mari, piața imobiliară este extrem de bine reprezentată, deși este una tânără, începuturile sale datând din 1994 -1995. Avântul deosebit pe care l-au luat afacerile imobiliare are motive bine întemeiate și anume birocrația și formalitățile care trebuie îndeplinite pentru orice tranzacție imobiliară.

Se solicită: Cadastru, intabulare și extract de carte funciară, pentru fiecare dintre acestea fiind necesare o serie întreagă de cereri, declarații, timbre, chitanțe de plată a unor taxe etc, fără a mai pune la socoteală cozile interminabile.

Toate aceste formalități consumă foarte mult timp, mai ales pentru cineva care nu este obișnuit cu tot acest “hățiș” birocratic. Astfel a apărut necesitatea populației de a apela, pentru obținerea uneia, mai multora sau tuturor acestor acte, la intermediari. De multe ori aceștia sunt agențiile imobiliare.

În prezent, pe piață se regăsesc două categorii principale de operatori:
- firme de renume, cunoscute (un număr relativ redus) – reprezentând fie sucursale ale unor companii străine, fie locale - cu cifre de afaceri anuale de sute de mii de dolari, care acoperă un segment semnificativ de clienți (în special din mediul de afaceri – companii multinaționale);
- firme/agenții de dimseniuni medii și mici (un număr extrem de mare), care își dispută cota de piață rămas㠖 în special orientate către o piaț㠓de cartier”.
 

Clienții


În funcție de dimensiuni și reputație, agențiile imobiliare se adresează unor segmente diferite de clienți:

- Cele mari își împart o piață în care principalii clienți sunt: firmele multinaționale, băncile sau persoanele fizice cu venituri foarte mari. Această piață este în creștere începând din anul 2000, datorită creșterii investițiilor în economie.

- Cele medii și mici luptă pentru o cotă cât mai bună în cadrul segmentului de piață reprezentat de firmele mici și mijlocii și de persoanele fizice. Această piață are o evoluție oscilantă, în funcție de zone, iar previziunile pentru viitor prevăd o tendință ascendentă a cererii, mai ales în contextul dezvoltării lanțurilor de supermarketuri, mall-uri și hypermarketuri, care atrag după sine o frenezie deosebită a pieței imobiliare.  

Cadrul legal


Pentru a avea dreptul legal de a intermedia tranzacții în domeniul imobiliar, o agenție trebuie să dețină licența de funcționare.
 

Informații suplimentare


Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului
Bd. Dinicu Golescu nr. 38, București
Tel/Fax: (021) 212.61.00                    
www.mt.ro
   
Asociația Română a Agențiilor Imobiliare (ARAI)
Str. Ion Câmpineanu nr. 26, bloc 8, Sc. A, ap. 3, sector 1, București 
Tel: (021) 313.68.69     Tel/Fax: (021) 638.13.82
www.arai.ro

 

 

[Home] [Produse Calivita] [Plante Medicinale] [Afectiuni-Boli] [Semne Simptome] [Tratamente naturiste] [Regimuri Slabire] [Terapii naturiste] [Calculatoare sanatate]
[Cure Diete Regimurii] [Dictionare] [Frumusete] [Anticonceptionale] [Boli Infectioase] [Sarcina Nasterea] [Analize medicale] [Alimentatia] [Remedii] [Idei Afaceri] [Harta site]
Google
 
COPYRIGHT © 2005 - 2013  Toate drepturile rezervate.