REGIMUL MEDITERANEAN
 

Populatiile mediteraneene sunt caracterizate de o scazuta rata a mortalitatii cauzate de bolile cardiovasculare.Nutritionistii s-au gandit sa transpuna principiile alimentare ale acestora in regimuri destinate celor cu o alimentatie mai putin echilibrata.

PRINCIPII

In anii 1960, un specialist american pe nume Ancel Keys a efectuat un studiu comparativ al obiceiurilor alimentare in 7 tari de pe 3 continente .El a ajuns la concluzia ca Grecia si indeosebi Creta ,prezenta cea mai scazuta rata a mortalitatii cauzate de afectiunile coronariene si afectiunile legate de acestea.

Regimul mediteranean a fost prescris pacientilor cu un accident cardiovascular in antecedente fara a preintampina recidiva.

CE PROMITE

previne bolile cardiovasculare
o mai buna rezistenta la imbolnaviri
mentinerea greutatii corporale

CUM FUNCTIONEAZA?

Uleiul de masline constituie unul dintre stalpii de baza ai dietei mediteraneene. Este bogat in acizi grasi mono-nesaturati, substante care diminueaza nivelul colesterolului "rau " , fara a-l afecta pe cel ''bun'' . Fiind hipocaloric in mod natural,regimul mediteranean permite o slabire armonioasa si mentinerea greutatii ideale.

PUNCTE TARI

-regimul este savuros: ne putem delecta cu adevarat , mancand sanatos.Toate ideile preconcepute de pilda cea despre eliminarea totala a lipidelor din cadrul unui regim de slabire,devin absurde; este suficient sa selectionam grasimile ingerate: foarte putine lipide saturate ,putine lipide poli nesaturate-pe care organismul nu le poate sintetiza-si multe lipide mono-nesaturate.
-nu cantarim nimic : acest program constituie mai degraba un stil de viata decat un regim
- alimentatia mediteraneana contine numeroase alimente bogate in substante cu rol in prevenirea imbatranirii

PUNCTE SLABE

- programul este dificil de urmat cand mancam in oras
- continutul mare de lipide face ca acest regim sa nu fie recomandat persoanelor care vor sa piarda um numar de peste 30 de kilograme in greutate

PRINCIPII

regimul mediteranean se bazeaza pe urma 4 principii:
consumul de acizi grasi nesaturati
consum redus de produse de natura animala
consum ridicat de fructe, legume si cereale
consum moderat de vin rosu de buna calitate
ratie calorica zilnica rezonabila
activitate fizica regulata
EXEMPLU DE MENIU

penne rigate-paste-cu rosii si spanac
salata de fructe cu nectar de mango
salata de ton cu rosii si ardei gras
1 pahar de vin

 

 
[Home] [Produse Calivita] [Plante Medicinale] [Afectiuni-Boli] [Semne Simptome] [Tratamente naturiste] [Regimuri Slabire] [Terapii naturiste] [Calculatoare sanatate]
[Cure Diete Regimurii] [Dictionare] [Frumusete] [Anticonceptionale] [Boli Infectioase] [Sarcina Nasterea] [Analize medicale] [Alimentatia] [Remedii] [Idei Afaceri] [Harta site]
Google
www  www.pravaliata.ro
COPYRIGHT 2005 - 2012  Toate drepturile rezervate.