GIMNASTICA ÎN APĂ

O veste bună pentru iubitorii de apă: mișcarea efectuată în apă este opti­mă pentru întreg corpul, indiferent dacă se face gimnastică sau înot! Mișcarea în apă este deosebit de eficace, deoarece opune corpului o rezistență de 50-60 ori mai mare decât aerul. Pielea și țesutul con­junctiv se încoardă, se descompun reziduurile și pernițele de grăsime.

 Important:

Pentru încălzirea mușchilor înainte de gimnastică se înoată câteva ture de piscină, apoi se fac exerciții timp de zece până la douăzeci de minute.

Destindere pentru spate

lată un exercițiu bun pentru relaxarea spatelui: întoarsă pe spate, ține brațele întinse lateral, așezată pe marginea bazinului. Se menține corpul imediat sub suprafața apei și se dă din picioa­re, cat mai tare posibil, timp de unul până la două minute.

 Piept mai încordat

Te ții cu mâinile de marginea bazinului, brațele se țin întinse, genunchii se îndoaie până sub bărbie, vârfurile picioarelor sprijinite pe perete. Se întind pi­cioarele, se țin 10 secunde, după care se îndoaie din nou. Se repeta de zece ori. Mâinile și picioarele se, mențin tot timpul pe margine, respectiv la perete.

 Pentru picioare

Stând la margine cu partea dreaptă a corpului si brațul drept îndoit la marginea bazinului, brațul stâng se întinde în față, piciorul stâng se întinde și el și se ridică. Se prinde vârful picio­rului și se ridică piciorul stâng cât mai sus posi­bil Se menține scurt, se coboară. Se repeta de zece ori, după care se relaxează și se efectu­ează exercițiul cu piciorul drept.

 Brațele

În apă brațele se întind mai întâi în lateral, apoi se duc în față contra rezistenței apei.

Apa - dușmanul caloriilor

înotul se numără printre cele mai sănătoase tipuri de sport, întregul corp este antrenat simultan, în cazul unui înot rapid, se pot consuma pe oră până la 400 de calorii.

 BINEFACERILE SAUNEI  pentru sistemul imunitar

 Cei care merg regulat la saună sunt căliți. Frigul umed, zilele furtunoase de toamnă și geroasele ierni cu îngheț le pot dăuna acestora prea puțin. Deoarece cei care merg la saună își călesc organismul și îl fac imun la acțiunea agenților patogeni.

 Transpirația ajută

Transpirația regulată și folosirea ulte­rioară a apei au efecte asupra stra­turilor superioare ale pielii - o fac să reîntinerească. După un duș și apoi după uscare, celulele moarte din piele se desprind și sunt îndepărtate odată cu impuritățile lor în mod delicat, ase­meni unei descuamări. Rezultatul acestui mod de îngrijire este că pielea va avea un aspect catifelat.

Saună - dar corectă:

Înainte de baia de saună fă duș și te usucă.

Baia de saună durează maxim 15 minute. Stai sau întinde-te în spațiul cald, pe a doua sau a treia bancă.

Pentru a evita o cădere de tensi­une, înainte de a ieși afară stai câteva clipe în picioare.

Ieși la aer, deoarece corpul are nevoie de oxigen. Te stropești cu apă rece și faci o baie caldă la picioare.

Începătoarele vor face asta o sin­gură dată, iar avansatele de două ori. Nu sunt necesare mai mult de trei seturi.

Apoi corpul se unge bine cu ulei sau cremă.

 

 
[Home] [Produse Calivita] [Plante Medicinale] [Afectiuni-Boli] [Semne Simptome] [Tratamente naturiste] [Regimuri Slabire] [Terapii naturiste] [Calculatoare sanatate]
[Cure Diete Regimurii] [Dictionare] [Frumusete] [Anticonceptionale] [Boli Infectioase] [Sarcina Nasterea] [Analize medicale] [Alimentatia] [Remedii] [Idei Afaceri] [Harta site]
Google
www  www.pravaliata.ro
COPYRIGHT © 2005 - 2012  Toate drepturile rezervate.