MASAJUL - o binefacere pentru TRUP ȘI SUFLET

 Și pielea are nevoie de dezmierdare. După un masaj este rozie, irigată de sânge, delicată și plată. Un efect se­cundar nemaipomenit - și corpul este răsfățat. Cel mai bine este să asoci­ezi aplicarea unei creme cu un masaj.

 Masajul feței

Important: pe față masajul trebuie efectuat foarte delicat. Pielea nu trebuie să fie împinsă și smulsă. Niciodată masajul nu se va efectua pe pielea uscată, ci numai pe o piele curată și dată cu cremă.

Uleiurile speciale pentru masaj perfecționează acest tratament.

 Fruntea

Cu vârfurile degetelor mijlociu și inelar se apasă ușor, începând de la rădăcina nasului, în sus spre păr, până la tâmple, unde se apasă ușor pentru câteva momente. Se repetă mișcarea de mai multe ori, în semi­cercuri tot mai mici.

 Nasul

Paralel cu ambele degete mijlocii se apasă în jos pe ambele părți ale nasului. Pe nări se fac mișcări circu­lare cu buricele degetelor.

 Obrajii

Se masează suprafețele obrajilor în­cepând de la mijlocul feței spre exte­rior și în jos, prin mișcări circulare, scurte și delicate.

 Bărbia

Se așează pe mijlocul bărbiei degete­le mijlociu și inelar ale ambelor mâini, se freacă pe maxilarul inferior, spre exterior, până la lobii urechilor, în acest mod se masează întreaga porțiune a bărbiei.

 Gura

Buricele degetelor mijlociu și inelar se așează la mijlocul buzei de jos, se masează spre colțul gurii și spre mijlocul buzei superioare.

  RELAXARE – adio stres!

Stresul cotidian nu ne părăsește și zilnic constatăm că trăim „sub tensi­une". Există însă și stresul pe care ni-l creăm noi înșine: nu putem aș­tepta situații, „vedem în negru" orice situație din viață; aceasta înseamnă energie și epuizează atât corpul, cât și spiritul. Oboseala, proasta dispo­ziție, lipsa de chef sunt semnele indubitabile ale unei suprasolicitări. Cel târziu acum este momentul pen­tru deconectare! Corpul trebuie să se regenereze pentru a se alimenta cu putere. Ne deconectăm, inspirăm adânc aer în piept și suntem pe

drumul cel bun pentru a lupta cu stresul și cu problemele zilnice, în­cearcă următoarele metode de des­tindere. Cel mai bine este ca în fiecare zi să îți găsești zece minute pentru o deconectare conștientă.

 Gândirea pozitivă

Reprezintă un pas mare spre învingerea stresului. Un simplu exemplu face clară diferența: paharul este pe jumătate plin sau pe jumătate gol? Pe jumătate plin înseamnă gândire pozitivă. A gândi po­zitiv se poate învăța numai printr-un a-nume fel de autohipnoză. Se poate pre­veni stresul artificial dacă zilnic, câteva minute, în mod relaxant, încercăm să ne vorbim nouă înșine despre cum ne închipuim dorințele, dar să ne vorbim cu voce tare, despre țelurile noastre, de mai multe ori, chiar în fiecare zi.

 A respira corect

închidem ochii și încercăm să ne as­cultăm propria respirație: inspirăm pe nas, expirăm prin gura ușor deschisă, foarte lent. Ne concentrăm numai asupra respirației și nu ne gândim la nimic altceva.

  Terapia cu arome

Mirosurile au un efect deosebit asupra siste­mului nervos vegetativ. \\ pot excita sau chiar îl pot liniști. Un efect aparte de deconectare îl obții dacă răspândești în camera ta o mulți­me de esențe aromatice. Pentru aceasta, cea mai indicată este o lampă aromată. Cu efect deconectant și de reducere a stresului sunt unele plante ornamentale sau medicinale: mușcatele, lavanda, mușețelul sau menta.

 Culorile

Culorile deconectează sau stimulează. Terapia prin culoare are efecte surprinzătoare. Roșul are efect stimulator, verdele calmant și albastrul liniștitor. Pentru deconectare trebuie să-ți fixezi privirea pe suprafețe colorate în verde închis sau albastru.

 Muzica

Tonurile și sunetele intră în sub­conștient și au efect și asupra sistemului nervos vegetativ, în terapia muzicală se folosesc su­nete lente, care se repetă, pre­cum și tonalități care durează mult, precum în muzica de medi­tație. Deconectant este să stai întins pe jos, cu ochii închiși și să te concentrezi complet numai asupra muzicii pe care o asculți.

 Important:

în alte țări, cei ce vor să învețe o tehnică de deconectare, pot urma un curs la un terapeut experimentat. Exer­cițiile efectuate aici sunt gândite numai ca „adulmecare”.

 Qi Gong

La Qi Gong, în punctul central se află ansamblul dintre respirație și mișcare. Un exercițiu util pentru efectuat acasă ar fi acesta: rotește două bile în sensul acelor de ceasornic și invers pe suprafața mâinii. Mai întâi în mâna dreaptă, apoi în cea stângă, încercând să respiri ușor și uniform.

 Yoga

Yoga te face sănătos și deconectat. Scopul acestei practici este să aducă în armonie cor­pul și sufletul. Prin exerciții lente și menținerea corpului în anumite poziții încerci să simți ce se petrece în trupul tău și încerci să-ți urmărești respirația. Diferitelor poziții ale cor­pului le aparțin diferite exerciții de respirație. Yoga favorizează și mobilitatea și capacitatea de coordonare.

 Poziția lotus

Aceasta este cea mai cunoscută poziție de meditație, în poziția lotus se ajunge într-o stare de deplin echilibru al trupului.

 

 
[Home] [Produse Calivita] [Plante Medicinale] [Afectiuni-Boli] [Semne Simptome] [Tratamente naturiste] [Regimuri Slabire] [Terapii naturiste] [Calculatoare sanatate]
[Cure Diete Regimurii] [Dictionare] [Frumusete] [Anticonceptionale] [Boli Infectioase] [Sarcina Nasterea] [Analize medicale] [Alimentatia] [Remedii] [Idei Afaceri] [Harta site]
Google
www  www.pravaliata.ro
COPYRIGHT © 2005 - 2012   Toate drepturile rezervate.