Stiti
oare ca doua cesti de cafea pe zi scad cu 40 la suta riscul aparitiei pietrelor
la vezica biliara? Din pacate, majoritatea medicilor, chiar si cei mai buni,
stiu sa va trateze, dar nu sint intotdeauna competenti in ceea ce priveste o
alimentatie si un mod de viata sanatos. Iata zece sfaturi pe care le auziti
foarte rar sau chiar deloc in cabinetul unui medic.
1 Consumul moderat de alcool previne boala lui Alzheimer.
Un studiu de sase ani intreprins la Universitatea Erasmus (Olanda) a stabilit ca
la persoanele cu virsta peste 55 de ani care au consumat una pina la trei portii
de alcool pe zi exista cu 42 de procente mai putine sanse de a se imbolnavi de
aceasta boala, decit la cei care nu au consumat alcool deloc. Trebuie sa tineti
cont insa de un fapt: consumul in exces de alcool nu are nici un rezultat
pozitiv.
2 Calciul previne infarctul. Cercetarile noi in domeniu au
aratat ca femeile care si-au administrat cite 1.500 de miligrame de calciu
zilnic sufera de tulburari ale inimii mult mai putin decit cele care au probleme
cu deficitul de calciu. Cu toate acestea, doza zilnica de calciu nu trebuie sa
depaseasca 2.500 de miligrame.
3 Rosiile previn afectiunile inimii. Un studiu asupra a
1.379 de pacienti a aratat ca persoanele al caror regim alimentar este bogat in
licopen - substanta care se gaseste in rosii - sint expuse mai putin de jumatate
acceselor de inima.
4 Spalatul pe miini scade sansa de a raci. Nu va temeti ca
veti contracta o raceala atunci cind linga dumneavoastra stranuta cineva!
Cercetarile au aratat ca in opt cazuri din zece raceala se transmite prin miini.
Spalatul lor este cea mai eficienta masura profilactica, ce va apara de infectia
cu un virus.
5 Exercitiile fizice moderate previn diabetul. Specialistii
spun ca plimbarea in pas mai rapid cite doua ore si jumatate pe saptamina scade
considerabil riscul de a va imbolnavi de diabet.
6 Spanacul imbunatateste vederea. Cercetatorii din diferite
tari au ajuns la concluzia ca daca folositi de cinci ori pe saptamina spanac,
riscul aparitiei cataractei scade cu 77 la suta. Iar papaya contine un oxidant
foarte puternic care blocheaza lumina ultravioleta daunatoare.
7 Vitamina D previne intimplarile neplacute care au
legatura cu osteoporoza. Cercetatorii unei universitati americane au aratat ca
femeile aflate in perioada postclimacteriu, care iau permanent vitamina D, risca
de doua ori mai putin sa sufere din cauza osteoporozei decit cele care nu isi
administreaza vitamina D.
8 Consumul de alimente in portii mici, dar dese scade
colesterolul. Toti stiu ca trebuie evitate grasimile care se depun pe artere,
dar medicii au aratat ca frecventa administrarii alimentelor este la fel de
importanta ca si continutul lor. Studiile efectuate in Anglia au stabilit ca
nivelul de colesterol este mai scazut in cazul unei cantitati egale de grasimi
si calorii in regimul alimentar zilnic al celor obisnuiti sa manince de
cinci-sase ori pe zi, dar in portii mici, decit in cazul celor care iau o masa
sau doua pe zi, dar foarte bogate.
9 Luind in fiecare zi multivitamine scadeti de doua ori
riscul de a va imbolnavi de cancer. Cercetarile noi arata ca forta magica a
vitaminei E in combinatie cu acidul folic, calciu si vitaminele A si C scade
riscul cancerului la intestinul gros cu 57 de procente.
10 Rugaciunea grabeste insanatosirea dupa interventiile
chirurgicale, impiedica aparitia unor afectiuni si prelungeste viata.
Cercetatorii din toata lumea continua sa atraga atentia asupra unui fapt
uimitor: persoanele care se roaga in mod regulat sint mai sanatoase decit cele
care nu cred in Dumnezeu. Pentru ca nu conteaza carui Dumnezeu si in ce biserica
se roaga. Important este faptul ca el crede in forte mai puternice decit el, ca
incearca sa comunice cu acestea, ceea ce il ajuta foarte mult.