Salon de infrumusetare


Costurile de început

Cheltuielile care preced demararea afacerii includ mai multe componente. Este vorba în primul rând despre costurile legate de asigurarea spatiului de desfăsurare a activitătii. Acesta este de regulă amplasat la parterul unor clădiri, fie ca spatiu comercial propriu-zis, fie într-un apartament dintr-un bloc de locuinte.



Amplasarea la un etaj superior al unui bloc nu este recomandabilă, deoarece reduce cu mult accesibilitatea si implicit numărul de vizitatori. Costurile legate de spațiu variază de la câteva sute sau mii €(pentru închirierea pe primele 3-6 luni) până la câteva zeci de mii € (în cazul cumpărării spatiului, ceea ce se întâmplă foarte rar).

Urmează costurile ocazionate de amenajarea spațiului, mobilier, dotări. Acestea sunt si ele de ordinul câtorva mii si pot depăsi chiar 10.000 €.

Echipamentele specifice reprezintă un alt capitol dinstinct al investiției initiale. Ele se compun din: “posturi” de coafură, combine pentru cosmetică, aparate de sterilizat, instrumente pentru manichură si pedichură. Pretul acestora însumează de asemenea peste 10.000 € pentru un salon de mărime medie.

O altă cheltuială este cea necesitată de cumpărarea tuturor consumabilelor pentru primele câteva luni, a căror valoare totală se cifrează la aproximativ 1.000 €.


Costurile de mai sus sunt estimative. În practică este posibilă pornirea unei asemenea afaceri si cu sume mult inferioare, sub 5.000 € în cazul unei unităti mai mici.


Pregătire si calificare

Se recomandă folosirea de personal calificat în fiecare dintre operațiunile prestate: masaj, coafură, cosmetică, manichură-pedichură. Există numeroase cursuri de calificare în aceste meserii.
Mai mult decât atât, într-o asemenea meserie este esentială experienta practică si felul în care angajatii reusesc să-si apropie si să fidelizeze clientii.

Promovarea

În primul rând trebuie delimitat publicul tintă, care de regulă se constituie din persoanele cu venituri peste medie, iar promovarea trebuie să vizeze în mod special acest grup. În functie de situatia concretă, segmentul de clienti poate cuprinde si persoane cu venituri mai mici; în acest caz promovarea va ține cont, evident, de acest lucru. În faza incipientă, promovarea verbală are un rol esential în atragerea clientelei.

De asemenea se poate recurge la mijloace de promovare ieftine (leaflet-uri, afise stradale în apropierea unitătii) sau la anunturi în presa locală.

Este posibil ca, în cazul unei unităti mici, un buget de promovare supradimensionat să nu aibă efecte pe măsură. Cresterea cheltuielilor de publicitate intervine de obicei în cazul unei unităti mari, extinderii sau deschiderii unei / unor noi saloane sub acelasi nume. Se mai poate recurge la o campanie promoțională sustinută atunci când se adaugă la oferta firmei noi servicii, care trebuie cunoscute de către publicul-tintă. 


Piata

Odată cu o usoară crestere a veniturilor populatiei, o parte dintre acestea încep să fie directionate către satisfacerea nevoilor de ordin secundar.  Printre acestea se numără si cele care contribuie la îngrijirea corpului, mentinerea stării de sănătate si refacerea fizică si psihică. În acest context au apărut si s-au dezvoltat si în tara noastră o serie de saloane de înfrumusetare, care îndeplinesc o parte dintre functiile descrise mai sus.
  
Dintre serviciile care se pot desfăsura într-un salon de înfrumusetare pot fi enumerate: coafură, cosmetică, manichură, pedichură, masaj, saună, băi de plante, solarium (pentru bronzare artificială). Uneori se adaugă la acestea si o sală pentru gimnastică (fitness / aerobic).

În functie de resursele disponibile - financiare, logistice, umane - se poate opta pentru unele sau altele dintre aceste servicii, iar în varianta cea mai optimistă se poate ajunge la realizarea unui centru multifunctional, în care să se poată desfăsura toate aceste activități si presta toate aceste servicii, eventual si altele asemănătoare, în functie de solicitările care vor fi identificate în rândul beneficiarilor.


Clientii

În ceea ce priveste structura clientilor, se poate observa o pondere de peste 75% a persoanelor de feminin, ca si o concentrare a clientilor în grupa de vârstă 18-45 ani. Referitor la veniturile clientilor, situația variază în functie de tipul unitătii, de facilitățile si serviciile existente: persoane cu o situatie materială peste medie (în cazul saloanelor de lux) dar si cu venituri mai modeste (în cazul unitătilor mai mici, amplasate de multe ori în apartamente de bloc, dispunând de dotări mai putin pretentioase).  

Un aspect foarte important care trebuie urmărit este fidelizarea clientilor, în acest fel urmând să se asigure în scurt timp un grad de ocupare a capacității constant.


Concurenta

Concurenta este bine si uniform reprezentată, pornind de la saloanele de lux, de regulă localizate ultracentral, dispunând de aparatură si dotări dintre cele mai moderne si de personal cu înalte calificări în domeniu, până la unitățile de multe ori impropriu amplasate în apartamente de bloc si care adesea nu respectă normele legale în ceea ce priveste asigurarea conditiilor igienico-sanitare.

Acestea din urmă reusesc să atragă clientii datorită tarifelor prestate, foarte mici în raport cu ceilalti, însă de multe ori, prin conditiile necorespunzătoare, pot pune în pericol sănătatea celor care apelează la serviciile lor.


Cadrul legal

Formele juridice sub care poate fi organizată această activitate sunt: persoană juridică (SRL, SA, altele), asociație familială sau persoană fizică autorizată.

Trebuie să se obtină autorizatiile: sanitară, aviz PSI – prevenirea si stingerea incendiilor, aviz de la autoritatea de mediu, aviz de la autoritatea pentru protectia muncii, autorizatie de functionare de la Primărie, precum si documente care să ateste specializarea în domeniu a angajatilor.


Informații suplimentare

Biroul Unic
Tel: (021) 327.34.86     (021) 327.35.16     (021) 327.34.96
www.biroulunic.ro    
       

 

 
[Home]
[Produse Calivita]
[Plante Medicinale]
[Afectiuni-Boli]
[Semne Simptome]
[Tratamente naturiste]
[Regimuri Slabire]
[Terapii naturiste]
[Calculatoare sanatate]
[Cure Diete Regimurii]
[Dictionare]
[Frumusete]
[Anticonceptionale]
[Boli Infectioase]
[Sarcina Nasterea]
[Analize medicale]
[Alimentatia]
[Remedii]
[Idei Afaceri]
[Harta site]

[Home][Plante Medicinale][Afectiuni-Boli][Poziti Sexuale][Tratamente][Remedii][Regimuri Slabire][Terapii][Produse Calivita][Dictionare][Idei Afaceri][Harta site]

Google

 

COPYRIGHT © 2005 - 2013  Toate drepturile rezervate.