Diete slabire noi, diete vechi

Lumea moderna se confrunta cu obezitatea din ce in ce mai direct. Aceasta boala capata dimensiuni pandemice. Alimentatia are rolul cel mai important in dezvoltarea afectiunii, dar stilul de viata este cel care duce la dezechilibrul balantei energetice in favoarea depozitarii.



Excesul de greutate se datoreaza unui consum mai mic de energie fata de ceea se introduce prin alimente. Asadar sunt doua componente asupra carora se intervine: aportul (ceea ce se introduce prin alimente) si consumul (ceea ce se pierde mai ales prin efort fizic). Ritmul vietii de astazi ne impune sa facem lucrurile in viteza: sa mancam in viteza, sa lucram mai mult in timp mai scurt, dar sa ne si relaxam mai mult. De aici au aparut obiceiurile mai comode, tendinta la sedentarism, consumul unui numar mare de calorii intr-o cantitate mica de mancare. Prin urmare, exista tot mai multi oameni care ni se adreseaza pentru a slabi. Fiecare isi doreste o reteta miraculoasa, astfel incat sa manance cat se poate de mult, sa faca efort cat mai putin si sa slabeasca! Asa ceva nu exista in mod normal! Sunt situatii patologice care respecta aceste conditii (hipertiroidia, diabetul zaharat), dar care nu cred ca sunt dorite de vreo persoana care vrea sa slabeasca.

De-a lungul timpului au fost elaborate o multime de regimuri. Iata cateva dintre ele:

Regimuri slabire

1. Regimul lui Atkins: in esenta, acest regim consta in eliminarea glucidelor considerate vinovate de ingrasare si consumul proteinelor si al grasimilor nelimitat. Avantajul sau este o slabire rapida, dar dezavantajele sunt mai numeroase deoarece apar carente vitaminice imporatante, creste riscul de afectare cardiovasculara, nu poate fi recomandat daca se folosesc anticonceptionale.
2. Regimul Shelton: mese numai proteice, sau numai glucidice, laptele fiind consumat doar simplu, toate intr-o forma destul de complicata ceea ce il face dificil de recomandat. Avantajul este slabirea rapida cu pretul dezechilibrelor importante.


3. Regimul Antoine: se consuma acelasi tip de aliment toata ziua (numai carne luni, numai fructe marti, numai oua miercuri, numai legume joi, numai lactate vineri, numai peste sambata, etc.). Se pierde rapid in greutate, dar se produc dezechilibre mari si se recastiga kilogramele repede dupa cura.
4. Regimul clinicii MAYO din Statele Unite: marcat hipocaloric, duce la slabire rapida cu carente vitaminice, cu oboseala si nervozitate ceea ce il face greu de respectat.
5. Regimul Victoria Principal (SUA): prevede consumul unei cantitati foarte reduse de proteine ceea ce duce la reducerea masei musculare, iar castigul ponderal ulterior lui este rapid.
6. Regimul "Weight Watchers" (SUA): regim propus unui grup de persoane care sunt supravegheate privind respectarea lui si sunt mustrate pentru orice abatere. Dificultatea apare in respectarea restrictiilor fara nici o derogare.
7. Regimul Scarsdale (SUA): elaborat de un cardiolog, este hipolipidic si presupune respectarea aceleiasi combinatii de alimente pentru fiecare masa timp de 15 zile, cu interzicerea alcoolului, laptelui si a sucurilor de fructe. Tinut o perioada limitata de timp, nu are riscuri, dar este dezechilibrat si, prin repetare, determina carente importante.
8. Regimul Montignac: se bazeaza pe principiul disocierii alimentelor cu interzicerea combinatiei lipide+glucide. Stocarea caloriilor sub forma de grasimi se poate realiza si pe seama lipidelor chiar daca acestea sunt separate de glucide, iar metabolic vorbind, "lipidele ard in focul glucidelor".
9. Regimul Howard Hay: se bazeaza pe disocirea proteinelor de glucide.
10. Regimul Susan Powter: reduce aportul de proteine si de lipide si incurajeaza consumul de glucide (ceea ce apare in opozitie cu regimul Atkins). Este urmat de carente vitaminice.
11. Regimul Zen: 10 zile se mananca doar orez. Dificil de respectat, este foarte deficitar si urmat de carente importante.
12. Regimul Hollywood: se consuma doar fructe in orice combinatii si de toate felurile. Este dificil de respectat deoarece este greu de tolerat.
13. Regimul Sulitzer: cu 60 grame de proteine pe zi, 10 grame unt pe zi, 50 grame paine pe zi, peste de trei ori pe saptamana, fara alte restrictii, dar in limita cantitativa considerata necesara. Este destul de echilibrat si apropiat de alimentatia obisnuita.
14. Regimul Fricker: propune diete in functie de greutatea ce trebuie pierduta respectand proportiile normale intre principiile alimentare. Tranzitia la alimentatia normala se realizeaza printr-un regim de 2400 kilocalorii. Este regimul cel mai potrivit, fara carente si riscuri ulterioare!

Diete slabire

 

15.Dieta pe internet. Pierzi in greutate pentru ca esti atat de concentrata sa raspunzi prietenelor pe messenger, incat uiti sa si mananci.                                                                                                  16.Dieta fantezie. Traiesti o adevarata fantezie cu gandul la un baton de ciocolata, cand tu de fapt... mananci un fibrobar.                                                                                                                     17. Dieta “jocul cu mancarea Esti atat de concentrata sa faci un castel din piureul de cartofi, incat uiti sa mai mananci din el.                                                                                                                18. Dieta sah mat Joaca-te cu un prieten sah! In locul pieselor clasice foloseste bucatele de mancare. Poti manca doar “piesele” pe care le capturezi.                                                                 19. Dieta mesei pe roti Incearca sa mananci la o masa pe roti, care se invarte constant. Vei apuca sa mananci doar cate...                                                                                                             20.Dieta pescareasca Un pescar va tine undita deasupra gurii tale. In locul momelii clasice, in undita va atarna ceva mancare gustoasa. De fiecare data cand tu vei incerca sa iei o gura din momeala, pescarul va ridica undita iar tu vei ramane doar cu pofta de a gusta din mancarea tentanta. Metoda sigura de slabire!                                                                                                                              21. Dieta pufoasa Toate alimentele tale preferate se vor gasi in varianta aerata. Astfel, cartofii prajiti vor contine mai mult aer decat calorii, iar tu nu vei mai castiga in greutate.                                          22. Dieta cremoasa Aceasta dieta se bazeaza aproape pe aceleasi principii ca si dieta pufoasa. Toate alimentele vor fi transformate in crema, astfel incat, sa nu mai poata fi consumata deloc. La ce gust ar avea...                                                                                                                                   23. Dieta cu flori comestibile Este permis doar consumul de flori comestibile. Sigur te vei plictisi de un asa meniu, si repede te vei decide sa nu mai mananci nimic. Deci, vei slabi!                                24. Dieta cu dragoste Roaga-ti iubitul sa te hraneasca. Va fi foarte incantat la ince...                    25. Dieta slaba in carbohidrati: Aceasta dieta este foarte populara. Se bazeaza pe ideea ca organismul nostru nu poate sa arda corespunzator toate alimentele bogate in carbohidrati pe care le consumam. Aceasta dieta se bazeaza pe proteine, in principal sub forma de carne slaba si fasole. In timp ce unii specialisti sustin in mod special aceasta dieta, trebuie mentionat ca aceasta dieta este slaba in calciu si fier, deci daca planuiesti sa urmezi o astfel de dieta, nu uita sa compensezi cu niste suplimente de vitamine si minerale.                                                                                                26. Dieta Atkins: Aceasta dieta poarta numele doctorului Atkins care a introdus in anii 70 dieta sa pe baza de proteine, slaba in carbohidrati. In aceeasi linie cu dieta slaba in carbohidrati, si aceasta se concentreaza pe reducerea consumului de carbohidrati si pune accent pe consumul de proteine. Cea mai mare provocare aici este dificultatea de a elimina carbohidratii, un grup foarte greu de evitat din majoritatea meniurilor. Privarea de un anumit grup de alimente in general este dificila si poate cauza frustrari la inceput. Ca in orice alta dieta, secretul este sa incepi incet si sa nu pretinzi rezultate uimitoare intr-un timp scurt. Desi s-ar putea spune ca dieta Doctorului Atkins, mai mult ca oricare alta, poate da rezultate foarte rapide, smecheria este sa mentii mai departe o greutate constanta, ceea ce inseamna o foarte atenta supraveghere a regimului alimentar.                                                     27. Dieta slaba in calorii: Este cea mai utilizata dieta, avand ca obiectiv slabirea intr-un interval scurt de timp. Se bazeaza pe consumul produselor slabe in calorii - in medie 800 - 1000 calorii pe zi. Acest plan nu trebuie insa folosit in exces, si mai ales nu atunci cand vrei sa obtii rezultate de lunga durata. In general kilogramele eliminate usor, in scurt timp, vor fi puse la loc la fel de repede. Daca vrei sa iei in considerare o astfel de dieta, este foarte bine sa te consulti cu un nutritionist; caloriile inseamna energie si in mod normal, pe zi, o persoana are nevoie in medie 1200 - 1500 calorii. Infometarea nu duce decat la slabirea fortata si apoi punerea la loc a kilogramelor pierdute.            28. Dieta cu supa de varza:  Dieta bazata pe supa de varza este una din acele diete compuse dintr-un aliment specific. Trebuie totusi stiut ca nu s-a inventat inca acel aliment magic care topeste grasimea. Daca ar exista, cu siguranta am fi stiut de el! Exista riscul sa te saturi foarte repede de respectivul aliment si sa poftesti altceva -orice altceva - si care probabil nu va fi o alegere buna din punct de vedere dietetic. O dieta sanatoasa in general se bazeaza pe alimente din fiecare din grupele principale, consumate moderat, astfel ca aceste diete bazate pe un singur aliment cu siguranta nu sunt cea mai buna alegerea si nici nu pot garanta rezultate pe termen lung.                                             29. Dieta slaba in grasimi: Aceasta abordarea este una relativ simpla. Strategia consta in reducerea grasimilor. De ex. carnea alba fiarta este admisa, in timp ce carnea rosie prajita este interzisa. Opusul dietei Atkins, aceasta dieta se axeaza pe consumul carbohidratilor (paste, cereale, fasole). Astfel de alimente sunt bogate in nutritimenti si potolesc cu usurinta foamea. Avantajele acestei diete sunt sporirea energiei, o digestie usoara, o pierdere in greutate stabila. De asemeni este foarte convenabila si poate fi incorporata intr-un program incarcat deoarece iti ofera o mare varietate de alimente din care poti alege, astfel ca oriunde te afli, sigur vei gasi ceva "permis" de mancat.            30. Dieta cu grapefruit: Ca si in cazul dietei cu supa de varza, si aceasta se bazeaza pe un singur aliment. Trebuie mentionat ca exista multe alte astfel de diete fie pe baza de orez fiert, fie un anumit fruct sau altceva. Nu este nici sanatos si nici o dieta pe care s-o poti tine mai mult de cateva zile. Chiar daca vei putea pierde cateva kilograme in primele zile, cu siguranta le vei pune inapoi dupa incetarea dietei.

In cursa contra kilogramelor suplimentare, orice persoana trebuie sa indeplineasca unele conditii:
- sa fie constienta ca trebuie sa slabeasca si sa fie motivata in acest sens;
- sa ceara sfatul unui nutritionist care sa-i indice dieta cea mai potrivita;
- sa urmeze un program bine gandit de exercitii fizice si de reeducare a musculaturii;
- sa fie motivata sa mentina ceea ce a castigat prin recapatarea unui mod corect de alimentatie si de activitate fizica la incheierea curei de slabire.

Nutritia urmeaza evolutia societatii. Principiile ei fundamentale, insa, nu trebuie sa fie abandonate. Daca sunt respectate si aplicate, putem sa avem un motiv de speranta in combaterea excesului ponderal. Fiecare individ are preferintele lui, gusturile lui ceea ce face foarte dificila impunerea unei diete universal valabile. Varsta, sexul, talia, gradul de activitate fizica, patologia fiecarei persoane, toate au rolul lor in stabilirea unui regim. Aici intervine nutritionistul care trebuie sa individualizeze dieta.

In afara persoanelor cu adevarat supraponderale, recurg la diverse "cure de slabire" si cele care se incadreaza in limitele normalului in dorinta de a atinge un anumit model de frumusete (ma refer la unele tinere, preocupate prea mult de silueta lor). Acestea trebuie convinse ca, prin restrictii alimentare severe, nu numai ca nu-si ating telul, dar isi produc suferinte inutile. Un aspect placut al corpului uman este obtinut prin exercitii fizice corect efectuate.

Pentru a avea rezultate pe termen lung in tratarea supraponderalitatii, este necesara o mare doza de vointa si disponibilitate din partea ambelor parti, pacient si terapeut. Succesele actuale sunt destul de firave. De aceea multi pacienti se lasa sedusi de diverse retete de slabit, fara a cunoaste riscurile la care se expun si sunt mereu in cautarea dietei-miracol.

 
[Home]
[Produse Calivita]
[Plante Medicinale]
[Afectiuni-Boli]
[Semne Simptome]
[Tratamente naturiste]
[Regimuri Slabire]
[Terapii naturiste]
[Calculatoare sanatate]
[Cure Diete Regimurii]
[Dictionare]
[Frumusete]
[Anticonceptionale]
[Boli Infectioase]
[Sarcina Nasterea]
[Analize medicale]
[Alimentatia]
[Remedii]
[Idei Afaceri]
[Harta site]

 
[Home] [Produse Calivita] [Plante Medicinale] [Afectiuni-Boli] [Semne Simptome] [Tratamente naturiste] [Regimuri Slabire] [Terapii naturiste] [Calculatoare sanatate]
[Cure Diete Regimurii] [Dictionare] [Frumusete] [Anticonceptionale] [Boli Infectioase] [Sarcina Nasterea] [Analize medicale] [Alimentatia] [Remedii] [Idei Afaceri] [Harta site]
Google
www  www.pravaliata.ro
COPYRIGHT © 2005 - 2013   Toate drepturile rezervate.